Options
2025
Journal Article
Title
Wirksam lernen mit agilem Sprintlernen
Title Supplement
Praxisgeleitete Diskussion von Erfordernissen und Lösungsansätzen für nachhaltiges Lernen
Other Title
Effective learning with Agile Sprintlearning - Practice-led discussion of the requirements and solutions for sustainable learning
Abstract
Der Beitrag untersucht, wie agiles Sprintlernen dazu beitragen kann, den durch die Digitalisierung veränderten Anforderungen an Bildungsangebote gerecht zu werden. Über eine Literaturanalyse werden Elemente des agilen Lernens und deren Auswirkungen auf selbstgesteuertes, produktives, aktivierendes, situatives und soziales Lernen beleuchtet. Im Fokus steht die Frage, ob die Lernform Selbstlernkompetenzen und den Praxistransfer unterstützen kann und dadurch die Wirksamkeit des Lernens erhöht.
;
This article examines how Agile Sprintlearning contributes to meeting the changing requirements for practical educational programs in the digital age. The elements of agile learning and their impact on self-regulated, productive, active, situational and social learning are analyzed through a review of literature. The focus is on the question of whether this form of learning can support the development of self-learning skills and the application of competences in practice, thereby enhancing learning effectiveness.
Open Access
File(s)
Rights
CC BY 4.0: Creative Commons Attribution
Additional full text version
Language
German
Keyword(s)