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2006
Book Article
Title
Gashybridfahrzeuge im ÖPNV
Other Title
Gas driven propulsion systems for hybrid vehicles in local public traffic
Abstract
Erdgas bietet sich im Hinblick auf die zunehmende Verknappung fossiler Energieträger sowie die Minderung des Schadstoffausstoßes mittelfristig als Treibstoff für den Einsatz in Fahrzeugen an. Nachteile liegen besonders im erhöhten Raumbedarf und Masseaufkommen für die Speicherung, die sich in einer geringeren Reichweite und einer Verminderung der Fahrgastkapazität in Verkehrsmitteln des ÖPNV auswirken können. Der Einsatz von hybriden Antriebssystemen läßt eine bessere Energieausnutzung und die teilweise Kompensation der o.g. Nachteile erwarten.
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The storage of fossil fuels and the necessary decrease of carbon dioxide emissions are reasons that natural gas can be seen as one important fuel for middle-term use in vehicles. Disadvantages are the large required space as well as the mass for storage with the possible results of passenger capacity reduction and cruising range diminishment. The implementation of hybrid propulsion systems anticipates better energy efficiency and the partial compensation of above-named disadvantages.