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  • Publication
    Kundeneinbindung in den Innovationsprozess
    ( 2006)
    Kohn, S.
    ;
    Niethammer, R.M.
    Kundenorientierung gilt als Erfolgsfaktor. Es stellt sich daher die Frage, wie stark, unter welchen Bedingungen und in welchen Phasen des Innovationsprozesses Kunden in die Produktneuentwicklung einbezogen werden sollen. Studien zeigen: Kundeneinbindung ist nicht in jedem Fall zweckmäßig.
  • Publication
    Potential benefits, current supply, utilization and barriers to adoption: An exploratory study on German SMEs and innovation software
    ( 2006)
    Kohn, S.
    ;
    Hüsig, S.
    This paper deals with the employment of software in the innovation process in small and medium-sized enterprises. Based on an explorative market study of existing software tools developed to specifically support activities and methods in the innovation process, we found out that a large variety of these software products was available. Hence, our further research addresses the question of how far these products are specifically used in practice in German SMEs. The core outcome of our explorative investigation is the finding that software products are rarely used to support the innovation process in German SMEs. We identified some of the barriers to SME adoption of innovation software in Germany. Based on these findings, initial explanations and implications can be provided for suppliers of innovation software and for SMEs.
  • Publication
    EDV-Unterstützung im Innovationsmanagement
    ( 2006)
    Kohn, S.
    ;
    Henningsen, F.
    ;
    Spindler, B.
    ;
    Schlosser, R.
    Der Einsatz von Software kann sowohl die Effizienz als auch die Effektivität von Innovationsprozessen verbessern. Auch Kreativität und Methodenkompetenz im Unternehmen werden gefördert. Am Beispiel des Ideenmanagements werden diese Zusammenhänge praxisbezogen erläutert.
  • Publication
    Innovation statt Stagnation
    (Fraunhofer TEG, 2006)
    Kohn, S.
    ;
    Wischmann, W.
    Der vorliegende Bericht fasst die Studie "Innovation statt Stagnation" zusammen, die von der Stuttgarter Fraunhofer-Technologie-Entwicklungsgruppe (TEG) durchgeführt wird. Seit 2004 wird im Rahmen dieser Studie der InKA (Innovations- und Kreativitätsaward) vergeben. Die Studie untersucht die Erfolgsfaktoren in den frühen Phasen des Innovationsprozesses. Im ersten Teil dieses Berichts werden die Erfolgsfaktoren und darauf wirkende Einflussgrößen besprochen, wobei zu jedem Punkt die Fragestellung der Erhebung grob skizziert wird. Kurze Ausführungen über die Methodik der Befragung und der Auswertung, sowie Angaben zu den Teilnehmern schließen sich an. Im zweiten Teil werden die Ergebnisse detailliert vorgestellt. Daraus wurden Handlungsanweisungen für die Praxis abgeleitet, die von jedem Unternehmen sofort nutzbringend angewendet werden können.
  • Publication
    EDV-Unterstützung im Innovationsmanagement
    ( 2005)
    Kohn, S.
    ;
    Henningsen, F.
    ;
    Schlosser, R.
    ;
    Spindler, B.
    Der Einsatz von Software kann sowohl die Effizienz als auch die Effektivität von Innovationsprozessen verbessern. Auch Kreativität und Methodenkompetenz im Unternehmen werden gefördert. Am Beispiel des Ideenmanagements werden diese Zusammenhänge praxisbezogen erläutert.
  • Publication
    Kundeneinbindung in den Innovationsprozess
    ( 2005)
    Kohn, S.
    ;
    Niethammer, R.M.
    Kundenorientierung gilt als Erfolgsfaktor. Es stellt sich daher die Frage, wie stark, unter welchen Bedingungen und in welchen Phasen des Innovationsprozesses Kunden in die Produktneuentwicklung einbezogen werden sollen. Studien zeigen: Kundeneinbindung ist nicht in jedem Fall zweckmäßig.
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    Development of an empirical based categorisation scheme for CAI software
    ( 2005)
    Kohn, S.
    ;
    Hüsig, S.
    ;
    Kocyla, A.
    ;
    Fetter, S.
    This paper examines the supply-side of commercially available software products in the field of Computer Aided Innovation (CAI). In the beginning the authors build a framework for the potential uses and benefits of CAI software. Based on a global market study they gather a broad overview about existing software products. These products are examined in detail. Based on this evaluation the products are categorized and the authors find evidence that for all hypothesised benefits of CAI matching products are available. The authors develop a categorisation scheme for CAI software to enhance the transparency of this particular market segment.
  • Publication
    The role of process formalisation in the early phases of the innovation process
    ( 2005)
    Hüsig, S.
    ;
    Kohn, S.
    ;
    Poskela, J.
    This paper presents the results of an empirical study examining the role of process formalization in the early phases of the innovation process - the so-called fuzzy front-end (FFE). First the pros and cons as well as the possible elements of a standardized front-end process will be discussed. Second success measures for the front-end will be developed as well as the hypothetical relation between front-end process and success. This conceptual model has been tested in an empirical study which supports the hypothesis that a clearly structured process promotes front-end success.