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Browsing Buch by Author "Abdelkafi, Nizar"
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PublicationInformation and management systems for product customization(Springer Science+Business Media, 2005)
;Blecker, Thorsten ;Friedrich, Gerhard ;Kaluza, Bernd ;Abdelkafi, NizarKreutler, GeroldWeb-based customization refers to an e-commerce business model whereby customers can individualize their products via the electronic channel. The success of this business model to a great extent depends on the appropriateness of the information system, which supports online interaction between customer and supplier (Franke & Piller, 2003). For example, computer manufacturers offering their products online enable customers to select the type of components to be built in the final product (e.g., type of processor, motherboards, graphic and sound cards, etc.). This type of interaction is referred to as Web-based product configuration. In order to increase the chances that customers find suitable products, Web-based customization offers large variety. However, due to the limited information processing capacity of humans and lack of technical product knowledge, excessive product variety confuses customers (Piller, Koch, Moeslein, & Schubert, 2003). It triggers decision-making difficulties and uncertainty concerning the suitability of choices. In effect, customers are generally unaware of their needs and not capable of making optimal buying decisions. Furthermore, the support provided by common information systems is more consistency check than real assistance, since their main task is to verify the compatibility of components between each other. On the other hand, the resulting variety brings about an increasing complexity of operations and manufacturing-related tasks on the suppliers side. The complexity that is perceived by customers during the interaction process is called external complexity, whereas complexity that is experienced inside manufacturing and operations is referred to as internal complexity. Therefore, a suitable information system that supports Web-based customization should simultaneously address both challenges. It should provide customers with appropriate assistance during the search for adequate products and support suppliers in managing variety. In the following, an information system that is capable of coping with both types of complexity will be developed. -
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PublicationKünstliche Intelligenz (KI) im Unternehmenskontext(Fraunhofer IMW, 2019)
;Abdelkafi, Nizar ;Döbel, Inga ;Meironke, Anja ;Niekler, AndreasRies, SonjaDieser Beitrag analysiert den Einsatz von Künstlicher Intelligenz (KI) im Unternehmenskontext. Der Untersuchungsrahmen besteht aus den folgenden Feldern: Dienstleistungen, Geschäftsmodelle, Organisation, Wissen und Daten. Zunächst wird der Stand der Literatur analysiert, wobei Beispiele aus der Unternehmenspraxis herangezogen werden, um zu dokumentieren, was KI in den definierten Feldern bereits realisieren konnte. Im Hauptteil des Beitrags werden Thesen entwickelt, die aufzeigen, welche Einflüsse KI in Zukunft im Unternehmenskontext haben wird. Die Thesen weisen auf potenzielle zukünftige Entwicklungen in den Unternehmen aufgrund der Nutzung von KI hin. Die Thesen dienen als Orientierung für das Unternehmensmanagement, um die Potenziale von KI zu erkennen und sich darauf vorbereiten zu können. Entscheidungsträger in der Politik könnten die Thesen bei der Entwicklung von Politikfeldern (Policies) berücksichtigen, um die Rahmenbedingungen für etablierte Unternehmen so zu gestalten, dass sie weiterhin wettbewerbsfähig bleiben. -
PublicationRelevanz der Normung und Standardisierung für den Wissens- und Technologietransfer. Kurzstudie(Fraunhofer-Gesellschaft, 2020)
;Abdelkafi, Nizar ;Hoffmann, WalburgaFür die Verbreitung von Innovationen sind Normen und Standards ein Katalysator. Sie definieren die Meilensteine der Technik und ebnen innovativen Ideen den Weg zum Erfolg auf dem Markt. Auch Unternehmen und Forschungsorganisationen können davon profitieren. Doch häufig wird dieser Hebel für Wirtschaft, Wissenschaft und Gesellschaft noch nicht ausreichend genutzt. Eine Studie der Fraunhofer-Gesellschaft setzt hier an und gibt auf Basis umfangreicher Analysen Handlungsempfehlungen, wie Organisationen die Vorteile von Normen und Standards nutzen. -
PublicationUnderstanding ICT Standardization: Principles and Practice(ETSI, 2019)
;Abdelkafi, Nizar ;Bolla, Raffaele ;Lanting, Cees J.M. ;Rodriguez-Ascaso, Alejandro ;Thuns, MarinaWetterwald, Michelle -
PublicationVariety steering concept for mass customization(Universität Klagenfurt, 2003)
;Blecker, Thorsten ;Abdelkafi, Nizar ;Kaluza, Bernd ;Friedrich, GerhardKreutler, GeroldIn this paper we make the distinction between subjective and objective customer needs. The subjective needs are the individually realized and articulated requirements, whereas the objective needs are the real ones perceived by a fictive neutral perspective. We show that variety in mass customization has to be orientated on the objective needs. In order to help mass customizers better evaluate the degree to which they can fulfill the objective needs as well as their internal complexity level we have developed a key metrics system model. We also present a conceptual application showing how to use this model to support decision making related to the introduction or reduction of product variants.