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Technologie-Entwicklungsgruppe TEG
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PublicationNeue Technologien verdrängen konventionelle Produkte - Der Wettlauf um die Märkte( 1998)
;Hoffmann, J. ;Kiehne, D.-O. ;Levermann, A.Plenzig, S.Transistoren ersetzen die herkömmliche Röhrentechnik, CD-ROM und Minidisk die konventionelle Vinylscheibe - vielen Unternehmen brechen aufgrund neuer Trends und Technologien sukzessive Marktsegmente weg. Ein ganzheitlicher Ansatz von der Geschäftsfeldplanung bis hin zur Markteinführung neuer Produkte ist deshalb notwendig. -
PublicationGemeinsam zum Erfolg( 1998)
;Plenzig, S. ;Hoffmann, J.Schäfer-Kunz, J.A QFD-orientated approach to improve relationships between marketing and product development. In business practice, repeated difficulties arise in communications between marketing and product development.As a result, products are frequently developed which do not correspond to the requirements of the market and possess significant weaknesses by comparison with competitive products. A QFD-orientated approach has proved successful in practice in avoiding communication problems.