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  • Publication
    Neue Technologien verdrängen konventionelle Produkte - Der Wettlauf um die Märkte
    ( 1998)
    Hoffmann, J.
    ;
    Kiehne, D.-O.
    ;
    Levermann, A.
    ;
    Plenzig, S.
    Transistoren ersetzen die herkömmliche Röhrentechnik, CD-ROM und Minidisk die konventionelle Vinylscheibe - vielen Unternehmen brechen aufgrund neuer Trends und Technologien sukzessive Marktsegmente weg. Ein ganzheitlicher Ansatz von der Geschäftsfeldplanung bis hin zur Markteinführung neuer Produkte ist deshalb notwendig.
  • Publication
    Gemeinsam zum Erfolg
    ( 1998)
    Plenzig, S.
    ;
    Hoffmann, J.
    ;
    Schäfer-Kunz, J.
    A QFD-orientated approach to improve relationships between marketing and product development. In business practice, repeated difficulties arise in communications between marketing and product development.As a result, products are frequently developed which do not correspond to the requirements of the market and possess significant weaknesses by comparison with competitive products. A QFD-orientated approach has proved successful in practice in avoiding communication problems.