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  • Publication
    Process-oriented knowledge structuring
    ( 2003)
    Mertins, K.
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    Heisig, P.
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    Alwert, K.
    Within a business environment, where the fast and reliable access to knowledge is a key success factor, an efficient handling of the organizational knowledge is crucial. Therefore the need for methods and techniques, which allow to structure and maintain complex knowledge bases according to the requirements emerging from the daily work have a high priority. This article provides a business process oriented approach to structure organizational knowledge and information bases. The approach was developed within applied research in the industrial, service and administrative sector. Following this approach, three different types of knowledge structures and their visualization have been developed by the Fraunhofer IPK and are currently applied and tested in organizations. Beside the approach itself, these three types of knowledge structure and the cases of application shall be introduced here.
  • Publication
    Knowledge Management in Europe - Results from a European Survey
    ( 1999)
    Heisig, P.
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    Mertins, K.
    The paper presents the results from a survey of the top 1000 German and the top 200 European companies on knowledge management (KM). Focusing on the business processes where companies start with KM, the critical success factors, the knowledge, which is relevant within KM.
  • Publication
    Unique design simulation game for shop floor workers empowerment
    ( 1996)
    Mertins, K.
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    Schallock, B.
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    Heisig, P.
  • Publication
    Verfahren zur Auswahl von Fertigungsleitsystemen -FLS-
    ( 1993)
    Mertins, K.
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    Heisig, P.
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    Neubauer, G.
    Die Auswahl und Bewertung von Fertigungsleitsystemen zur Unterstützung der mittelfristigen und kurzfristigen Steuerung des Auftragsdurchlaufs erfordern partizipative, zielorientierte Auswahlverfahren (SAT-FLS) unter Berücksichtigung wirtschaftlicher Kriterien. Dabei sollte die Chance zur ganzheitlichen Aufgabengestaltung durch eine geschäftsprozeßorientierte Restrukturierung und Optimierung der Ablauforganisation nicht ungenutzt bleiben. Beim abschließenden Test zeigt der "Handlungsorientierte Benchmarktest", welches System den Mitarbeiter bei seiner Aufgabenbearbeitung optimal unterstützt. Bei der Einführung neuer Systeme, die Ressourcen mit hohem Wert steuern, bietet sich in Zukunft eine ganzheitliche Beurteilung durch einen Test mit dem Werkstattsimulator an. Insgesamt liefern die dargestellten Verfahren und Methoden zur Auswahl von Systemen zur Auftrahgssteuerung aufgrund der Verknüpfung geschäftsprozeßorientierter und arbeitsorienteierter Kriterien einen Beitrag zur Gestaltung men schengerechter Software als einen Wettbewerbsfaktor für den Wirtschaftsstandort Bundesrepublik Deutschland.