• English
  • Deutsch
  • Log In
    Password Login
    Research Outputs
    Fundings & Projects
    Researchers
    Institutes
    Statistics
Repository logo
Fraunhofer-Gesellschaft
  1. Home
  2. Fraunhofer-Gesellschaft
  3. Konferenzschrift
  4. Können typische Lernverhalten, wie sie in MOOCs gefunden wurden, auch in anderen Kursen auftauchen?
 
  • Details
  • Full
Options
2018
Conference Paper
Title

Können typische Lernverhalten, wie sie in MOOCs gefunden wurden, auch in anderen Kursen auftauchen?

Abstract
Im Projekt "Smart Learning im Handwerk" wurde ein digitaler Lernbegleiter entwickelt. Der Lernbegleiter ist eine Art Lernplattform im responsive design, der auf Dienste wie Lernempfehlung oder Learning Analytics zurückgreift. Die rasche Entwicklung der Massive Open Online Courses (MOOCs) hat die Forschung der Datenanalyse in der Bildung stark beeinflusst. Arbeiten wie [Kiz 13] haben typische Lernverhalten in MOOCs entdeckt. In diesem Beitrag stellen wir eine Datenanalyse von zwei Kursen vor, die mit dem Lernbegleiter gehalten wurden. Ähnliche typische Lernverhalten wie in [Kiz 13] tauchen in unseren Kursen auf.

; 

Learning Companion App (LCA) is being developed in the project "Smart Learning for Vocational training". LCA is a web-app in responsive design that has access to services such as a recommender system and a learning analytics module. The rapid emergence of Massive Open Online Courses (MOOCs) is impacting tremendously the research in educational data mining. Works such as [Kiz 13] have put in evidence typical behaviours of learners in MOOCs. In this contribution we present an analysis conducted on the data of two courses that were held with LCA. Our analysis shows that typical learning behaviours similar to those found in [Kiz 13] appear in these courses.
Author(s)
An, Truong-Sinh
Beuth Hochschule für Technik, Berlin
Merceron, Agathe
Beuth Hochschule für Technik, Berlin
Krauss, Christopher  orcid-logo
Fraunhofer-Institut für Offene Kommunikationssysteme FOKUS  
Mainwork
Research Day 2017. Stadt der Zukunft  
Conference
Research Day 2017  
Language
German
Fraunhofer-Institut für Offene Kommunikationssysteme FOKUS  
Keyword(s)
  • Lernverhalten

  • MOOC

  • Cookie settings
  • Imprint
  • Privacy policy
  • Api
  • Contact
© 2024