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2009
Doctoral Thesis
Title
Partially passed component counting for evaluating reliability
Abstract
In der Automobilindustrie muss der Nachweis von Bauteilzuverlässigkeiten auf statistischen Verfahren basieren, da die Bauteilfestigkeit und Kundenbeanspruchung streuen. Die bisherigen Vorgehensweisen der Tests führen häufig Fehlentscheidungen bzgl. der Freigabe, was unnötige Design-Änderungen und somit hohe Kosten bedeuten kann. In vorliegender Arbeit wird der Ansatz der partiellen Durchläuferzählung entwickelt, welche die statische Güte der bisherigen Testverfahren (Success Runs) erhöht.
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In the automotive industry, fatigue and reliability validation needs to be based on statistical methods due to scatter in customer loads and component properties. The common procedures, like the success run, lead to unnecessary testing expense and potentially to unnecessary design changes. In this thesis, the approach is partially passed component counting is developed. It allows to design statistical tests for unit homologation having increased power functions.
Thesis Note
Kaiserslautern, Techn. Univ., Diss., 2009
Publishing Place
Kaiserslautern