Options
2022
Conference Paper
Title
Analysis of Critical Success Factors for Successfully Conducting Digitalization Projects
Abstract
Our article provides insights into which critical success factors (CSFs) for digital transformation projects are considered particularly relevant from the perspective of companies. To this end, we used an online survey addressing German companies with an existing set of CSFs. The aim of our study was to obtain a practice-oriented ranking to derive approaches for further research into CSFs in digital transformation. Our study shows that it is primarily CSFs in the dimensions of Corporate organization and Technology that are considered to be particularly relevant. For example, when asked about important CSFs, the companies stated that digital transformation projects require besides other factors a suitable Corporate culture, Top management support, and a Unified digital corporate strategy/vision. Thereby, this article contributes to CSF research in the context of digital transformation with profound experience and orientation knowledge. This will make it possible to develop practical recommendations for action and assistance in shaping the digital transformation.
;
Der Artikel Analysis of Critical Success Factors for Successfully Conducting Digitalization Projects bietet einen Einblick, welche kritischen Erfolgsfaktoren (Critical Success Factors, CSFs) für digitale Transformationsprojekte aus Sicht von Unternehmen als besonders relevant erachtet werden. Ziel der durchgeführten Studie war es, ein praxisorientiertes Ranking von Erfolgsfaktoren zu erhalten, um daraus Ansätze für die weitere Erforschung von CSFs in der digitalen Transformation abzuleiten. Die Studie zeigt, dass vor allem CSFs in den Dimensionen Unternehmensorganisation und Technologie als besonders relevant erachtet werden. So gaben die Unternehmen bei der Frage nach wichtigen CSFs an, dass digitale Transformationsprojekte u.a. eine geeignete Unternehmenskultur, Unterstützung durch das Top-Management und eine einheitliche digitale Unternehmensstrategie/-vision erfordern. Damit trägt dieser Beitrag zur CSF-Forschung im Kontext der digitalen Transformation mit fundiertem Erfahrungs- und Orientierungswissen bei. Dies ermöglicht es, praktische Handlungsempfehlungen und Hilfestellungen für die Gestaltung der digitalen Transformation zu entwickeln.
Author(s)