• English
  • Deutsch
  • Log In
    Password Login
    Research Outputs
    Fundings & Projects
    Researchers
    Institutes
    Statistics
Repository logo
Fraunhofer-Gesellschaft
  1. Home
  2. Fraunhofer-Gesellschaft
  3. Konferenzschrift
  4. Bemessung von Fahrzeugkomponenten auf Basis abgeleiteter Lastzeitfunktionen mittels numerischer Simulation
 
  • Details
  • Full
Options
1998
Conference Paper
Title

Bemessung von Fahrzeugkomponenten auf Basis abgeleiteter Lastzeitfunktionen mittels numerischer Simulation

Other Title
Dimensioning of suspension components by derived load time histories and numeric simulation
Abstract
Methodes being used and approved for the experimental proof out of suspension components and respective analysis concepts are proposed to improve the reliability of computer modeling for the dimensioning in the very early design phase. Design spectra are derived from kinematic and dynamic models in combination with experience from extensive measurements on existing cars. The fatigue strength requested for an optimum design with respect to the design spectra is calculated for the individual highly loaded areas. Consequently, measurements on test tracks and round tracks are evaluated for their damaging of suspension compents with highly loaded areas stressed by different wheel load components. Finally the damage of programmes for the durability approval are evaluated for materials with different fatigue behaviour.
Author(s)
Wessling, U.
Rupp, A.
Fraunhofer-Institut für Betriebsfestigkeit und Systemzuverlässigkeit LBF  
Mainwork
Moderne Entwicklungsprozesse sichern Wirtschaftlichkeit und Zuverlässigkeit. 25. Tagung des DVM-Arbeitskreises Betriebsfestigkeit  
Conference
Deutscher Verband für Materialforschung und -prüfung, Arbeitskreis Betriebsfestigkeit (Tagung) 1998  
Language
German
Fraunhofer-Institut für Betriebsfestigkeit und Systemzuverlässigkeit LBF  
Keyword(s)
  • Bemessungskollektiv

  • Betriebsfestigkeit

  • Betriebslastensimulation

  • damage

  • design loading spectrum

  • Fahrwerk

  • fatigue behaviour

  • fatigue strength

  • finite element method (FEM)

  • Langzeitbeanspruchung

  • long time loading

  • material

  • operational load simulation

  • Schädigung

  • Schwingfestigkeit

  • Schwingfestigkeitsverhalten

  • Spannungsanalyse

  • stress analysis

  • structural fatigue strength

  • test

  • undercarriage

  • Versuch

  • Woehler curve

  • Wöhlerlinie

  • Cookie settings
  • Imprint
  • Privacy policy
  • Api
  • Contact
© 2024