• English
  • Deutsch
  • Log In
    Password Login
    or
  • Research Outputs
  • Projects
  • Researchers
  • Institutes
  • Statistics
Repository logo
Fraunhofer-Gesellschaft
  1. Home
  2. Fraunhofer-Gesellschaft
  3. Artikel
  4. Ab wann rechnet sich ein Hybridfahrzeug im Linienbetrieb?
 
  • Details
  • Full
Options
2008
Journal Article
Titel

Ab wann rechnet sich ein Hybridfahrzeug im Linienbetrieb?

Abstract
Vergleichend untersucht wurden ein Diesel- und ein Dieselhybrid-Gelenkomnibus sowohl anhand standardisierter Fahrzyklen (SORT) als auch im regulären Linienbetrieb der Dresdner Verkehrsbetriebe AG. Die ermittelten Verbrauchsdaten und Simulationsuntersuchungen zeigen beispielhaft das Potenzial der Hybridtechnologie auf.

; 

Two articulated transit buses, one with a conventional diesel drive train and the other one with a hybrid diesel-electric transmission system, have been studied, using standardised drive cycles and results from regular day-to-day operation in Dresden. The fuel consumption data and simulation results show the potential of the hybrid diesel-electric propulsion technology.
Author(s)
Lange, J.
Knote, T.
Breitkopf, M.
Zeitschrift
Der Nahverkehr
Thumbnail Image
Language
German
google-scholar
Fraunhofer-Institut fĂĽr Verkehrs- und Infrastruktursysteme IVI
  • Cookie settings
  • Imprint
  • Privacy policy
  • Api
  • Send Feedback
© 2022