Fraunhofer-Gesellschaft

Publica

Hier finden Sie wissenschaftliche Publikationen aus den Fraunhofer-Instituten.
2017E2mC: Improving Emergency Management Service Practice through Social Media and Crowdsourcing Analysis in Near Real Time
Havas, C.; Resch, B.; Francalanci, C.; Pernici, B.; Scalia, G.; Fernandez-Marquez, J.L.; Achte, T. Van; Zeug, G.; Mondardini, M.R.R.; Grandoni, D.; Kirsch, B.; Kalas, M.; Lorini, V.; Rüping, S.
Zeitschriftenaufsatz
2016Multi-platform application toolkit
Zwicklbauer, Miggi; Broadbent, Matthew; Dufourd, Jean-Claude; Fuhrhop, Christian; Miccoli, Stefano; Schiller, Fabian; Tuominen, Ville
Konferenzbeitrag
2016Towards automated aim determination of a social media group: A survey as baseline
Wogatzke, Christian
: Khondoker, Rahamatullah
Studienarbeit
2015Detecting online firestorms in social media
Drasch, Benedict; Huber, Johannes; Panz, Sven; Probst, Florian
Konferenzbeitrag
2014Anwenderstudie webbasierte Plattformen in der Praxis
Kasper, Harriet; Dukino, Claudia; Kett, Holger
Studie
2014Digital Business Models and the Value of Data
Otto, Boris
Vortrag
2014GameFoundry: Social gaming platform for digital marketing, user profiling and collective behavior
Oliveira, Filipe; Santos, Antonio; Aguiar, Bruno; Sousa, Joao
Konferenzbeitrag
2014Ideenwelt Social Recruiting
Kasper, Harriet; Behr, Larissa; Kett, Holger
Buch
2014Industrie 4.0: Was steckt dahinter?
Lange, Volker
Vortrag
2014Spatio-temporal decision support system for natural crisis management with TweetComP1
Middleton, S.E.; Zielinski, Andrea; Necmioglu, Ö.; Hammitzsch, M.
Konferenzbeitrag
2013Ideenwelt Social Media
 
Tagungsband
2013Lösungsansätze zur Nutzung von Social Media in KMUs
Gräther, Wolfgang; Prinz, Wolfgang
Konferenzbeitrag
2013Social media text mining and network analysis for decision support in natural crisis management
Zielinski, Andrea; Middleton, S.E.; Tokarchuk, L.N.; Wang, X.
Konferenzbeitrag
2012Informationslogistik für den Hafen - Herausforderungen, Trends und Perspektiven
Jahn, Carlos
Vortrag
2012Regionales Internet-Marketing - Neue Wege der Kundenansprache!
: Dukino, Claudia; Kett, Holger; Solleder, Anja; Sigloch, Stephan; Schröter, Melanie
Buch
2012Regionales Internet-Marketing - Neue Wege der Kundenansprache!. 2., überarb. Aufl.
Kett, Holger; Dukino, Claudia
Buch
2012Social Media Management, Monitoring und regionales Internet-Marketing
Dukino, Claudia; Kasper, Harriet; Horch, Andrea
Tagungsband
2012Urban Retail Logistics - Handels- und Versorgungslogistik in urbanen Regionen
Lange, Volker; Kaleck, Peter
Vortrag
2011Corporate Social Media und Web Intelligence im B2B. Stuttgarter E-Business-Tage 2011
: Spath, Dieter (Hrsg.); Kasper, Harriet (Hrsg.); Kett, Holger (Hrsg.); Renner, Thomas (Hrsg.)
Tagungsband
2011Cross-european approaches to social media as a tool for police communication
Denef, Sebastian; Bayerl, Petra S.; Kaptein, Nico
Zeitschriftenaufsatz
2011Insights into internet memes
Bauckhage, Christian
Konferenzbeitrag
2011LogistikCampus - Forschungscampus für Logistik
Ten Hompel, M.
Vortrag
2011Where to draw the line? Approaching a scale to negotiate in-situ civil involvement for the inquiry of crisis information
Al-Akkad, Amro; Reiners, René; Jentsch, Marc; Zimmermann, Andreas
Vortrag, Konferenzbeitrag
2011Wir sind alle Autoren - ein Jahr Intranet-Wiki bei der Fraunhofer ESK
Baumer, S.
Vortrag
2010Regionales Internet-Marketing - neue Wege der Kundenansprache!
Kett, H.; Dukino, C.
Buch
2010Social Media Monitoring Tools. Marktstudie
Kasper, H.; Dausinger, M.; Kett, H.; Renner, T.
Studie