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Transport- und/oder Lagerungsvorrichtung fuer Werkstuecke

Transport and/or storage arrangement for workpieces has bearer units with variable length supporting arrangements, cross-piece pivotable about working axis parallel to cross-piece axis.
 
: Luetz, N.; Blau, P.

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DE 2001-10128189 A: 20010611
DE 2001-10128189 A: 20010611
DE 10128189 A1: 20021219
B65G0025
German
Patent, Electronic Publication
Fraunhofer IWU ()

Abstract
Die Transport- und/oder Lagerungsvorrichtung fuer Werkstuecke weist zumindest eine Traverse, die ein Festhaltemittel zum Halten eines Werkstueckes umfasst, auf, wobei die Traverse mittels mehrerer Traegereinheiten, die entlang von Fuehrungseinrichtungen verlagerbar sind, gehalten ist. Dabei ist die Traverse zumindest in einer Richtung parallel zu den Fuehrungseinrichtungen verlagerbar. Jede Traegereinheit weist zumindest ein laengenveraenderbares Stuetzmittel auf. Mittels dieses laengenveraenderbaren Stuetzmittels ist die Traverse um eine zu einer Laengsachse der Traverse im wesentlichen parallelen Achse D schwenkbar. Das Transfersystem fuer Werkstuecke weist mehrere Transport- und/oder Lagerungsvorrichtungen der vorgenannten Art auf, wobei die Transport- und/oder Lagerungsvorrichtungen mittels der Fuehrungsschlitten der Traegereinheiten mechanisch oder elektrisch miteinander verbunden sind.

 

DE 10128189 A UPAB: 20030407 NOVELTY - The device has at least one cross-piece (4) with a workpiece holding arrangement, held by bearer units (2,3) movable along guide devices and displaceable in at least one direction parallel to the guide devices. Each bearer unit has at least one variable length supporting arrangement (28,38); the cross-piece can be pivoted about a working axis parallel to the longitudinal axis of the cross-piece using the variable length supporting arrangement. DETAILED DESCRIPTION - AN INDEPENDENT CLAIM is also included for the following: a transfer system with several inventive arrangements. USE - For transport and/or storage device of workpieces. ADVANTAGE - A small number of mechanical parts in the force transfer path, enabling the drive power to be minimized.

: http://publica.fraunhofer.de/documents/PX-81948.html