Fraunhofer-Gesellschaft

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Korrosionsschwingfestigkeit von punktgeschweißten, verzinkten Feinblechen des Fahrzeugbaus

Corrosion fatigue for car bodies behaviour of spot welded galvanized thin steel sheets
 
: Dietrich, K.; Sonsino, C.M.

Deutscher Verband für Materialforschung und -prüfung e.V. -DVM-, Berlin:
Bauteil '95 - Korrosion an Fahrzeugen. Vorträge des DVM-Tages
Berlin, 1995
pp.281-293 : Abb.,Tab.,Lit.
Deutscher Verband für Materialforschung und -prüfung (Tagung) <1995, Berlin>
German
Conference Paper
Fraunhofer LBF ()
Anriß; automotive industry; corrosion fatigue strength; crack; damage; damage sum; Fahrzeugbau; Feinblech; galvanizing; Korrosionsschwingfestigkeit; Kraftfahrzeugbau; Last; load; material selection; motor vehicle; number of load cycles; Probestab; Punktschweißen; Schadenssumme; Schädigung; Schwingspielzahl; specimen; spot welding; test; thin sheet; Versuch; Verzinken; Werkstoffauswahl; Woehler curve; Wöhlerlinie

Abstract
The fatigue behaviour of spotwelded sheets from the steels RSt 14, St 14 ZE 25/25, St 14 ZE 75/75, St 06 Z 140 and St 06 ZF 140 was investigated. Tests with these connections under constant and variable amplitude loading were carried out in air, in a 5 % NaCl-solution and under condenser water. The results are presented as endurable stresses and cycles to crack initation. Further, from the comparison of constant and variable amplitude testing damage sums are derived.

: http://publica.fraunhofer.de/documents/PX-21026.html