• English
  • Deutsch
  • Log In
    Password Login
    Research Outputs
    Fundings & Projects
    Researchers
    Institutes
    Statistics
Repository logo
Fraunhofer-Gesellschaft
  1. Home
  2. Fraunhofer-Gesellschaft
  3. Artikel
  4. Teleservice via Internet: Direkter Draht zum Kunden
 
  • Details
  • Full
Options
2002
Journal Article
Title

Teleservice via Internet: Direkter Draht zum Kunden

Other Title
Teleservice via the Internet: Direct line to the customer
Abstract
Das Internet hält Einzug in die industrielle Produktion und intensiviert die Kommunikation zwischen Maschinenherstellern und -anwendern. Waren bisher vorwiegend mit PCs ausgerüstete Arbeitsplätze über Inter- oder Intranet verbunden, so lassen sich künftig auch Verbindungen zu den Maschinen und ihren Komponenten knüpfen. Darüber hinaus bietet der Teleservice aber auch vielfältige Möglichkeiten, Prozesse zu optimieren und das Wissensmanagement zu verbessern.

; 

The Internet is gaining ground in the industrial production, intensifying communications between machine manufacturers and users. Whereas, at one time, workstations were predominantly equipped with PCs connected to the Internet or Intranet, future connections will provide links to machines and their components. In addition, teleservice will also offer a variety of facilities for optimising processes and improving knowledge management.
Author(s)
Westkämper, E.
Journal
WB Industrielle Metallbearbeitung  
Language
German
Fraunhofer-Institut für Produktionstechnik und Automatisierung IPA  
Keyword(s)
  • teleservice

  • Internet

  • Informationsaustausch

  • Wissensmanagement

  • Cookie settings
  • Imprint
  • Privacy policy
  • Api
  • Contact
© 2024