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Brennstoffzellenstack in Leichtbauweise

Fuel cell stack for use in aircraft, has separator structures arranged on one of two opposite sides of bi-fuel cell, where structures are opened on one side to permit gas exchange at cathode, and channeling system provided in edge area
 
: Hahn, R.

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Frontpage ()

DE 102007007704 A: 20070212
DE 102007007704 A: 20070212
H01M0008
German
Patent, Electronic Publication
Fraunhofer IZM ()

Abstract
(A1) Die Erfindung beschreibt einen Brennstoffzellenstack, der aus mindestens einer Brennstoffzelle (1) und mindestens zwei Separatorenstrukturen (2, 2') aufgebaut ist. Die Separatorenstrukturen (2, 2') sind auf mindestens einer Seite zur Umgebung hin geoeffnet, um passiven Luftaustausch zu ermoeglichen. Des Weiteren weisen sie ein Kanalsystem (53, 53') zum Fuehren von Brennstoff auf. Insbesondere kann die Brennstoffzelle als Bi-Brennstoffzelle (1) ausgefuehrt sein, welche aus zwei elektrischen Zellen besteht, wobei sich die Anoden oder Kathoden der beiden elektrischen Zellen jeweils gegenueberliegen.

 

DE 102007007704 A1 UPAB: 20080903 NOVELTY - The stack has a bi-fuel cell (1, 1'), and separator structures (2, 2 ', 2'') arranged on one of two opposite sides of the bi-fuel cell. The separator structures are opened on a side for permitting gas exchange at a cathode. A closed channeling system is provided in an edge area of the separator structures. The bi-fuel cell includes two electrically insulated cells and a closed anode area that is sealed by sealants from surrounding environment. An additional metallization projects over the separator structures for cooling the bi-fuel cell. USE - Fuel cell stack for use in an aircraft (claimed). ADVANTAGE - The stack is light in weight. The separator structures are formed in such a manner that it enables a better passive ventilation of the fuel cells and a better evacuation of the reactants.

: http://publica.fraunhofer.de/documents/N-81945.html