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Airbagmodul zum Schutz von Personen beim Aufprall auf ein Automobil

Airbag module for protecting e.g. pedestrian, has airbag arranged in front roof area of automobile, and two A-columns cushions covering A-columns and roof-edge cushion traversing roof front edge formed during activation of airbag
 
: Homann, B.; Elsner, P.; Ebeling, H.; Neutz, J.

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DE 102006042375 A: 20060908
DE 102006042375 A: 20060908
B60R0021
German
Patent, Electronic Publication
Fraunhofer ICT ()

Abstract
(A1) Verfahren zum Fussgaengerschutz beim Aufprall auf ein Automobil im Bereich der Dachkante (10) und der A-Saeulen (8, 9) durch ein Airbagmodul (12), das ein bis vier in der vorderen Dachkante des Automobils angeordnete Airbags (2, 3, 4) umfasst, wobei bei der Aktivierung der Airbags (1, 2, 3, 4) zwei schenkelfoermige Kissen (6, 7), die die beiden A-Saeulen ueberdecken (A-Saeulen-Kissen) und ein oder zwei quer verlaufende Kissen (5), das oder die die vordere Dachkante ueberdeckt oder ueberdecken (Dachkanten-Kissen), aufgeblasen werden.

 

DE 102006042375 A1 UPAB: 20080504 NOVELTY - The Airbag module (1) has an airbag (12), which is arranged in a front roof area of an automobile. Two A-columns cushions covering the A-columns (8, 9) and a roof-edge cushion traversing a roof front edge are formed during the activation of the airbag. An evaluation and control unit is provided to impact sensors arranged in the roof frame and/or within the front area of the automobile. The A-columns has a mechanical device extendable during the activation of the airbag, where the device fixes the A-column-cushions in an end position. The module is covered by a plastic cover. DETAILED DESCRIPTION - An INDEPENDENT CLAIM is also included for a method for pedestrian protection in the case of the collision on an automobile within an area of a roof edge and the A-columns. USE - Airbag module for protecting a pedestrian and a cyclist, in the case of the collision on an automobile e.g. car. ADVANTAGE - The airbag module is designed in such a manner that the module reduces the risk of injury of the head at the upper roof edge and the A-columns during an accident with pedestrian or cyclist.

: http://publica.fraunhofer.de/documents/N-75257.html