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Gasgenerator und Anzuendeinheit eines solchen Gasgenerators

Gas generator, e.g. for releasing automobile airbags, comprising housing containing combusion chamber and ignition unit in separate housing insertable into the gas generator housing.
 
: Schmid, H.; Scholz, P.; Eisenreich, N.

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DE 102004046891 A: 20040928
DE 2004-102004046891 A: 20040928
DE 102004046891 A1: 20060413
German
Patent, Electronic Publication
Fraunhofer ICT ()

Abstract
Es wird ein Gasgenerator vorgeschlagen, welcher mit einem Gehaeuse mit wenigstens einer Brennkammer zur Aufnahme eines pyrotechnischen Satzes und mit wenigstens einer mit dem pyrotechnischen Satz wirkverbundenen Anzuendeinheit ausgestattet ist. Um fuer eine einfache und kostenguenstige Herstellung des Gasgenerators zu sorgen, ist erfindungsgemaess vorgesehen, dass die Anzuendeinheit ein separates, in das Gehaeuse des Gasgenerators einsetzbares Gehaeuse aufweist. Letzteres kann vorzugsweise sowohl ein Zuendelement (Squib) als auch eine Verstaerkerladung (Booster) aufnehmen. Der erfindungsgemaess ausgebildete Gasgenerator weist einen modularen Aufbau auf und ermoeglicht somit eine schnelle Endmontage des Gasgenerators, insbesondere auch fuer die Massenproduktion. Die Erfindung betrifft ferner eine separate Anzuendeinheit eines solchen Gasgenerators.

 

DE1004046891 A UPAB: 20060510 NOVELTY - In a gas generator comprising a housing with at least one combusion chamber for receiving pyrotechnic composition (A) and at least one ignition unit ('squib') operatively linked with (A), the ignition unit has a separate housing insertable into the gas generator housing. DETAILED DESCRIPTION - An INDEPENDENT CLAIM is included for the ignition unit as above. USE - The gas generators are especially used in the automobile industry (e.g. for releasing air-bags or tightening safely belts in the case of collisions), but may also be used e.g. for releasing gas for protecting objects, in producing fire extinguishing aerosols or in propulsion modules of spacecraft (e.g. rockets). ADVANTAGE - The modular construction allows easy, rapid and inexpensive final assembly of the gas generator especially during mass production. The generator housing and ignition element housing can be kept separate (e.g. during transport) before final assembly (e.g. in an automobile finishing plant), so that risks of premature activation of the gas generator are eliminated. The ignition unit can be produced separately as a sealed unit, possibly on an automated production line.

: http://publica.fraunhofer.de/documents/N-46069.html