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Messrad fuer Schienenfahrzeuge

Rail vehicle measurement wheel has intermediate layer to match standard wheel stiffness and circumferential strain gauges in disc and tyre.
 
: Rupp, N.; Grubisic, V.

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DE 2003-10346537 A: 20031002
DE 2003-10346537 A: 20031002
DE 10346537 A1: 20050525
G01L0005
German
Patent, Electronic Publication
Fraunhofer LBF ()

Abstract
Um ein Messrad (1) fuer Schienenfahrzeuge mit einer Radscheibe (6) und einem auf der radialen Aussenseite der Radscheibe (6) angeordneten Radreifen (7) zur Messung der im Betrieb angreifenden Hochkraefte und/oder Drehmomente mittels Messsensoren (9), insbesondere Dehnungsmessstreifen, anzugeben, mit dem sich die an den mit Radlasten von circa 10 t belasteten Raeder von Schienenfahrzeugen angreifenden Hochkraefte beziehungsweise Drehmomente komponentenweise richtig, das heisst, ohne beispielsweise durch dynamische Massekraefte bedingte systematische Fehler, messen lassen, wird vorgeschlagen, dass das Messrad (1) an dem Radreifen (7) mit mindestesn einem Radreifen-Messsensor (11) ausgestattet ist.

 

DE 10346537 A UPAB: 20050629 NOVELTY - A rail vehicle measurement wheel has an intermediate layer (13) with stiffness chosen to match the wheel stiffness to standard wheels and measures the service peak forces and torques using circumferential strain gauge sensors (11) in the tyre (7) and (9) between holes (8) in the wheel disc (6). DETAILED DESCRIPTION - INDEPENDENT CLAIMS are included for procedures using the measurement wheel. USE - Rail vehicle measurement wheel for peak force and moment measurement. ADVANTAGE - Improved accuracy because the strain gauges are placed close to the point of application of the forces in the rim not only in the axle and wheel disc and so the forces of interest are not overlaid by dynamic forces in these components.

: http://publica.fraunhofer.de/documents/N-44263.html