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Verfahren und Vorrichtung zur Signaluebertragung zwischen wenigstens zwei Sendeeinheiten zu wenigstens einer Empfangseinheit

Signal transmission between at least two transmitter units and at least one receiver unit, e.g. in vehicle network, involves modulating signals with different transmitter-specific frequencies.
 
: Langhoff, W.

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DE 2001-10110683 A: 20010306
DE 2001-10110683 A: 20010306
DE 10110683 A1: 20020926
H04L0005
German
Patent, Electronic Publication
Fraunhofer IPA ()

Abstract
Beschrieben wird ein Verfahren sowie eine Vorrichtung zur Signaluebertragung zwischen wenigstens zwei Sendeeinheiten zu wenigstens einer Empfangseinheit ueber eine zwischen den wenigstens zwei Sendeeinheiten und der wenigstens einen Empfangseinheit gemeinsame Uebertragungsleitung. Die Erfindung zeichnet sich dadurch aus, dass die Signale mit einer oder mehreren Sendefrequenzen, die sich senderspezifisch voneinander unterscheiden, moduliert und ueber die gemeinsame Uebertragungsleitung zur wenigstens einen Empfangseinheit uebertragen werden, dass die uebertragenen Signale von der wenigstens einen Empfangseinheit spektral analysiert und unter Zugrundelegung eines Entscheidungskriteriums ausgewertet werden.

 

DE 10110683 A UPAB: 20030619 NOVELTY - The method involves modulating the signals with one or more transmission frequencies that are transmitter-specifically different from each other and sending the modulated signals over the common transmission line to at least one receiver unit. The receiver unit(s) spectrally analyzes the signals and evaluates them in accordance with a decision criterion. DETAILED DESCRIPTION - INDEPENDENT CLAIMS are included for : (1) apparatus for signal transmission between at least two transmitter units and at least one receiver unit; (2) use of the method or apparatus of the invention for transmitting safety-critical information in an x-by-wire system; and (3) use of the method or apparatus of the invention in a land, sea, or air vehicle. USE - For signal transmission between at least two transmitter units and at least one receiver unit over a common transmission line, for transmitting safety-critical information in an x-by-wire system (claimed) and for signal transmission in mobile vehicles, e.g. motor vehicle, aircraft and ships (claimed). ADVANTAGE - The transmissions are protected against faults arising during transmission, and especially against attenuation.

: http://publica.fraunhofer.de/documents/N-44183.html