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Patent
Title
Videobasiertes Ueberwachungssystem und Verfahren an Gleis- oder Weichenabschnitten fuer die Zugschlussmeldung von Schienenfahrzeugen
Other Title
Video based monitoring system for monitoring rail track traveled by rail vehicle, is installed with sensor system at rail and guide sections to detect rail track regions traveled by vehicles.
Abstract
Die Erfindung betrifft ein videobasiertes Ueberwachungssystem sowie ein Verfahren fuer die Zugschlussmeldung von Schienenfahrzeugen, das zur Erhoehung der Verkehrssicherheit in Schienenverkehrsnetzen eingesetzt werden kann. Aufgabengemaess soll die Ueberwachung von Gleis- oder Weichenabschnitten in automatisierter Form, bei verringerten Kosten und erhoehtem Informationsgehalt erreichbar werden. Erfindungsgemaess ist an einer Grenze von Gleis- oder Weichenabschnitten mindestens ein Videosensorsystem zur Erfassung eines von Schienenfahrzeugen befahrenen Gleisbereiches so installiert, dass charakteristische Zugschlusssignale als Bildinformationen erfassbar sind und die Bildinformationssignale einer elektronischen Verarbeitungs- und Kommunikationseinheit fuer eine selbsttaetige auf charakteristische Zugschlusssignale bezogene Auswertung zugefuehrt werden.
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DE1004024756 A UPAB: 20060112 NOVELTY - The system is installed with a video sensor system (2) at rail and guide sections for detecting rail track regions traveled by rail vehicles such that characteristic train stopping signals are detectable as picture information. The detected picture information signals of an electronic processing and communication unit (4) are conveyed with the sensor system for automatic evaluation relating to characteristic train stopping signal. DETAILED DESCRIPTION - An INDEPENDENT CLAIM is also included for a method for train stopping status signal of a rail vehicle. USE - Used for monitoring rail track traveled by a rail vehicle. ADVANTAGE - The system is installed with the video sensor system at the rail and guide sections for detecting rail track regions traveled by the rail vehicles such that characteristic train stopping signals are detectable as picture information, thus avoiding errors that occur as a consequence of human malfunctions. The system hence avoids considerable danger potential with the operating security on respective rail and guide sections.
Inventor(s)
Dimter, T.
Oertel, W.
Patent Number
102004024756
Publication Date
2005
Language
German