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Vorrichtung und Verfahren zur Erhoehung der Brennstoffkonzentration in einem der Anode einer Brennstoffzelle zugefuehrten, einen Brennstoff enthaltenden Fluessigkeitsstrom

Device for increasing the fuel concentration in a fuel-carrier mixture, especially for a fuel cell, comprises a fuel storage unit with a flow passage comprising a membrane that is permeable to the fuel but not to the carrier.
 
: Oedegaard, A.; Hebling, C.

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DE 2003-10348879 A: 20031021
DE 2003-10348879 A: 20031021
WO 2004-EP11916 A: 20041021
DE 10348879 A1: 20050616
H01M0008
B01J0004
German
Patent, Electronic Publication
Fraunhofer ISE ()

Abstract
Die vorliegende Erfindung bezieht sich im Bereich der Brennstoffzellentechnologie auf eine Vorrichtung und eine Methode fuer die Zufuhr eines Brennstoffes zu der Anode einer Direktalkoholbrennstoffzelle. Die Vorrichtung weist eine Brennstoffspeichervorrichtung, in der der Brennstoff gespeichert wird, auf, sowie eine Durchflusseinrichtung, deren Wand zumindest teilweise aus einer fuer den Brennstoff permeablen Membran aufgebaut ist, mit der eine Mischung aus einer Traegerkomponente und dem Brennstoff durch die Brennstoffspeichervorrichtung hindurchgeleitet wird, wobei die Konzentration des Brennstoffes in der Mischung durch Diffusion von Brennstoff durch die permeable Membranwand erhoeht wird.

 

WO2005039748 A UPAB: 20050613 NOVELTY - Device for increasing the fuel concentration in a liquid mixture of fuel and carrier comprises a fuel storage unit with a flow passage comprising a membrane that is permeable to the fuel but not to the carrier, the transport properties of the membrane being such that fuel can be passively added to the mixture flowing through the passage. DETAILED DESCRIPTION - An INDEPENDENT CLAIM is also included for increasing the fuel concentration in a liquid mixture of fuel and carrier by passing the mixture through a device as above. USE - The device is useful for increasing the fuel concentration in a liquid mixture of fuel and carrier, especially an alcohol-water mixture supplied to the anode of a direct methanol fuel cell. ADVANTAGE - The device is simple in construction and operation.

: http://publica.fraunhofer.de/documents/N-31011.html