Options
2010
Journal Article
Titel
Rohstoffeffizienz und Rohstoffinnovationen - Wie gehen wir mit dem Rohstoff Bildung um?
Alternative
Resource efficiency and resource innovations - how do we stand with the resource of education?
Abstract
Die Anforderungen der Wirtschaft an Absolventen von Schulen oder Hochschulen weichen oft von dem ab, was die Ausbildung leisten kann. Zwar wird gesagt, Bildung sei als einziger Rohstoff in Deutschland wichtig, doch die Lernmotivation und -effizienz werden dabei vernachlässigt. Hier werden Veränderungen angeboten, die bereits 14 Jahre erprobt werden. Die ausgewogene Mischung von konsumtivem Frontalunterricht mit handlungsaktiven Elementen wie u. a. Projektarbeit mit Firmenthemen schafft nachweislich eine höhere Lerneffizienz und übt Schlüsselqualifikationen.
;
The skills which commercial companies require of new employees, be it school leavers or university graduates, are often beyond the scope of conventional education. Though it is told that education is an important resource in Germany hardly anyone deals with motivation and learning efficiency. TheoPrax aims to change this, and has been working in this field for 14years. The balance of passive frontal teaching and active elements, including project work in a real-life context, leads to higher learning efficiency with parallel emphasis on key competences.