Fraunhofer-Gesellschaft

Publica

Hier finden Sie wissenschaftliche Publikationen aus den Fraunhofer-Instituten.
2006Eliciting requirements for a adaptive decision support system through structured user interviews
Weibelzahl, S.; Jedlitschka, A.; Ayari, B.
Konferenzbeitrag
2006Joint International Workshop on Professional Learning, Competence Development and Knowledge Management - LOKMOL and L3NCD
Memmel, M.; Ras, E.; Weibelzahl, S.; Burgos, D.
Tagungsband
2005First Workshop on Learner-Oriented Knowledge Management & KM-oriented E-Learning (LOKMOL 2005)
Ras, E.; Memmel, M.; Weibelzahl, S.
Konferenzbeitrag
2005First Workshop on Learner-Oriented Knowledge Management & KM-oriented E-Learning, LOKMOL 2005
Ras, E.; Memmel, M.; Weibelzahl, S.
Tagungsband
2005Integration of e-learning and knowledge management - barriers, solutions and future issues
Ras, E.; Memmel, M.; Weibelzahl, S.
Bericht
2005Integration of e-learning and knowledge management - barriers, solutions and future issues
Ras, E.; Memmel, M.; Weibelzahl, S.
Konferenzbeitrag
2005Software process modelling: Socio-technical perspectives
Waterson, P.; Weibelzahl, S.; Pfahl, D.
Aufsatz in Buch
2005Using weblogs for knowledge sharing and learning in information spaces
Ras, E.; Avram, G.; Waterson, P.; Weibelzahl, S.
Zeitschriftenaufsatz
2005Using weblogs for knowledge sharing and learning in information spaces
Ras, E.; Avram, G.; Waterson, P.; Weibelzahl, S.
Bericht
2004Anforderungsanalyse, Entwurf und Implementierung eines web-basierten Entscheidungsunterstützungssystems für SE Improvement Management
Ayari, B.
: Rombach, H.D. (Prüfer); Jedlitschka, A. (Prüfer); Weibelzahl, S. (Prüfer)
Diplomarbeit
2004Embedding experiences in micro-didactical arrangements
Ras, E.; Weibelzahl, S.
Konferenzbeitrag
2004Embedding experiences in micro-didactical arrangements
Ras, E.; Weibelzahl, S.
Bericht
2004Improving courseware quality through life-cycle encompassing quality assurance
Grützner, I.; Weibelzahl, S.; Waterson, P.
Konferenzbeitrag
2004Is it worthwhile to model users of a tool in support of SE technology selection?
Jedlitschka, A.; Weibelzahl, S.; Ayari, B.
Konferenzbeitrag
2004Is it worthwhile to model users of a tool in support of SE technology selection?
Jedlitschka, A.; Weibelzahl, S.; Ayari, B.
Bericht
2004LWA 2004, Lernen - Wissensentdeckung - Adaptivität. Workshopwoche der GI-Fachgruppen/Arbeitskreise
: Abecker, A.; Bickel, S.; Brefeld, U.; Drost, I.; Henze, N.; Herden, O.; Minor, M.; Scheffer, T.; Stojanovic, L.; Weibelzahl, S.
Tagungsband
2004Problems and Pitfalls in the Evaluation of Adaptive Systems
Weibelzahl, S.
Bericht
2004Using weblogs for eliciting new experiences and creating learning elements for experience-based information systems
Avram, G.; Ras, E.; Weibelzahl, S.
Konferenzbeitrag
2004Using weblogs for eliciting new experiences and creating learning elements for experienced-based information systems
Avram, G.; Ras, E.; Weibelzahl, S.
Bericht
2004Virtuelle Lernkurse zur Einführung in die Psychologie für Pädagogik- und Lehramtsstudierende
Weber, G.; Lippitsch, S.; Weibelzahl, S.
Aufsatz in Buch
2003Evaluating the inference mechanism of adaptive learning systems
Weibelzahl, S.; Weber, G.
Konferenzbeitrag
2003Improving courseware quality through life-cycle encompassing quality assurance
Grützner, I.; Waterson, P.; Weibelzahl, S.
Bericht
2003Papers for the UM'03 Workshop Empirical Evaluation of Adaptive Systems. Workshop Proceedings
: Weibelzahl, S.; Paramythis, A.
Tagungsband
2003Towards an adaptive improvement management framework (Position Paper)
Jedlitschka, A.; Weibelzahl, S.
Bericht