Fraunhofer-Gesellschaft

Publica

Hier finden Sie wissenschaftliche Publikationen aus den Fraunhofer-Instituten.
2017Applying the Repertory Grid Method for Technology Forecasting
Eimecke, J.; Baumert, K.; Baier, D.
Zeitschriftenaufsatz
2017Enhancing the online decision-making process by using augmented reality
Pantano, E.; Rese, A.; Baier, D.
Zeitschriftenaufsatz
2017Guest Editors' Introduction: Smart Interaction with Consumers
Pantano, E.; Priporas, C.-V.; Baier, D.
Zeitschriftenaufsatz
2017How augmented reality apps are accepted by consumers: A comparative analysis using scales and opinions
Rese, A.; Baier, D.; Geyer-Schulz, A.; Schreiber, S.
Zeitschriftenaufsatz
2017Identification and Generation of Innovative Ideas in the Procurement of the Automotive Industry
Homfeldt, F.; Rese, A.; Brenner, H.; Baier, D.; Schäfer, T. F.
Zeitschriftenaufsatz
2016Analyzing the relative influence of supply side, demand side and regulatory factors on the success of collaborative energy innovation projects
Rese, Alexandra; Kutschke, Anke; Baier, Daniel
Zeitschriftenaufsatz
2016The Effects of Locational Factors on the Performance of Innovation Networks in the German Energy Sector
Kutschke, A.; Rese, A.; Baier, D.
Zeitschriftenaufsatz
2016Market Oriented Product Design and Pricing
Löffler, S.; Baier, D.
Konferenzbeitrag
2016Typologisieren und Segmentieren von Verbrauchern auf Basis digitaler Bilder
Baier, D.; Daniel, I.
Konferenzbeitrag
2015Analyzing online reviews to measure augmented reality acceptance at the point of sale. The case of IKEA
Baier, Daniel; Rese, Alexandra; Schreiber, Stefanie
Aufsatz in Buch
2015Bayesian conjoint analysis in water park pricing
Löffler, Stephanie; Baier, Daniel
Zeitschriftenaufsatz
2015A game theoretic product design approach considering stochastic partworth functions
Krausche, Daniel; Baier, Daniel
Konferenzbeitrag
2015Market Segmentation Using Color Information of Images
Daniel, I.; Frost, S.; Baier, D.
Zeitschriftenaufsatz
2015Marktforschung auf Industriegütermärkten
Baier, Daniel; Sänn, Alexander
Aufsatz in Buch
2015Multivariate landing page optimization using hierarchical bayes choice-based conjoint
Schreiber, Stefanie; Baier, Daniel
Konferenzbeitrag
2015Ratings-/rankings-based versus choice-based conjoint analysis for predicting choices
Baier, Daniel; Pelka, Marcin; Rybicka, Aneta; Schreiber, Stefanie
Konferenzbeitrag
2015A statistical software package for image data analysis in marketing
Böttcher, Thomas; Baier, Daniel; Naundorf, Robert
Konferenzbeitrag
2015Towards lifestyle segmentation via uploaded images from surveys and social networks
Daniel, Ines; Baier, Daniel
Konferenzbeitrag
2015What is in a like?. Preference aggregation on the social web
Giurca, Adria; Baier, Daniel; Schmitt, Ingo
Konferenzbeitrag
2013"Too Many Cooks Spoil The Broth"
Rese, A.; Gemünden, H.-G.; Baier, D.
Zeitschriftenaufsatz
2013Image Feature Selection for Market Segmentation
Rumstadt, S.; Baier, D.
Konferenzbeitrag
2013Lifestyle Segmentation Based on Contents of Uploaded Images Versus Ratings of Items
Daniel, I.; Baier, D.
Konferenzbeitrag
2013The Validity of Conjoint Analysis
Selka, S.; Baier, D.; Kurz, P.
Konferenzbeitrag
2007Recovery of minerals from paper mill rejects and ashes
Flügge, A.P.; Betz, G.; Baier, D.U.
Zeitschriftenaufsatz
2007Rückgewinnung hochwertiger Minerale aus Asche sowie aus Rejekten der Papierindustrie
Flügge, A.; Betz, G.; Baier, D.-U.
Zeitschriftenaufsatz
2007Rückgewinnung hochwertiger Minerale aus Asche sowie aus Rejekten der Papierindustrie
Flügge, A.P.; Betz, G.; Baier, D.U.
Konferenzbeitrag